
SKF
je najveći i svjetski proizvođač ležajeva koji osim ležajeva kotača
nudi i ostale dijelove za auto industriju među kojima su vodene
pumpe, napinjači zupčastog remenja (pojedinačno ili u setu) te
ležajevi amortizera. Uz zajamčenu kvalitetu, program pokriva više od
95% tipova automobila na našim cestama.
KUGLIČNI LEŽAJEVI
KUGLIČNI
LEŽAJEVI SA DUBOKIM ŽLJEBOM
Kruti kuglični ležajevi su jednostavne konstrukcije, laki za
upotrebu i održavanje. Mogu se koristiti pri velikim brzinama, a
podnose i radijalna i aksijalna opterećenja. Trajno su podmazani i
ne zahtijevaju nikakvo održavanje.
AKSIJALNI
KUGLIČNI LEŽAJEVI
SKF-ovi aksijalni kuglični ležajevi proizvode se kao jednostrano i
dvostrano nosivi. Mogu prihvatiti isključivo aksijalno oterećenje
pri relativno velikim brzinama. Ležajevi se mogu razdvojiti.
Komponente ležaja (prsteni, kuglice i rupičasti kavez) mogu se
postavljati razdvojeno.
KUGLIČNI
LEŽAJEVI SA KOSIM DODIROM
Kuglični ležajevi sa kosim dodirom izrađuju se u jedan ili dva reda
kuglica te kao kuglični ležaj sa dodirom u četiri točke. Oblikovani
su za kombinirana opterećenja, npr. simultano aksijalno i radijalno
opterećenje.
Prednost ovih ležajeva je visoka izdržljivost na opterećenje i
brzinu, niska temperatura rada, dugački intervali između
podmazivanja i tihi rad.
VALJKASTI LEŽAJEVI
CILINDRIČNI
VALJKASTI LEŽAJEVI
SKF proizvodi puno vrsta i veličina cilindričnih valjkastih
ležajeva.
Mogu nositi velika radijalna opterećenja pri velikim brzinama.
Jednoredni ležajevi imaju optimiziranu unutrašnju geometriju koja
povećava radijalnu i aksijalnu nosivost, smanjuje osjetljivost na
loše prianjanje i olakšava podmazivanje. Cilindrični valjkasti
ležajevi namijenjeni su velikim opterećenjima pri umjerenim
brzinama.
IGLIČASTI
VALJKASTI
Igličasti ležajevi su valjkasti ležajevi s cilindričnim valjcima
koji su tanki i dugački obzirom na njihov promjer. Unatoč
tankom presjeku imaju visoku nosivost te su podobni za noseća
rješenja gdje je ograničen radijalni prostor.
BAČVASTI
VALJKASTI
Bačvasti valjkasti ležaj se sastoji od dva reda valjaka sa
zajedničkim steroidnim žlijebom na vanjskom prstenu. Bačvasti
ležajevi su samonamjestivi i time neosjetljivi na slabokutno
prianjanje. Ta im je funkcija zajednička sa samonasjedajućim ali im
je mogućnost aksijalnog i radijalnog opterećenja osjetno veća.
karakterizira ih dugotrajan rad na niskoj temperaturi, pri relativno
velikim brzinama, i relativno velikim aksijalnim opterećenjem.
KONIČNO
VALJKASTI
Konično valjkasti ležajevi su oblikovani za velika kombinirana
(aksijalna i radijalna) opterećenja. Ležajevi su razdvojivi, tj.
unutarnji prsten s kavezom i valjcima može se montirati nezavisno od
vanjskog prstena.
Prednosti SKFovog koničnog ležaja su: nisko trenje, povećana
nosivost, pouzdano nalijeganje ležajeva jedan na drugi i značajno
poboljšana operaciona pouzdanost čak i uslijed velikih opterećenja
ili lošeg prianjanja.
CILINDRIČNO
VALJKASTI AKSIJALNI LEŽAJ
Cilindrično valjkasti aksijalni ležaj ima vrlo jednostavan dizajn.
Sastoji se od dva ravna prstena s cilindričnim valjcima i kavezom
između njih. Mogu podnijeti aksijalno opterećenje djelujući u jednom
smjeru. Ležaj je odjeljiv i sve komponente mogu biti biti nezavisno
montirane. |